miercuri, 30 noiembrie 2011

Budinca de orez cu lapte: reteta bebe si copii


E bun, e cremos si laptele condensat ii da o aroma mai speciala. Se poate servi ca desert sau la micul dejun.

Ingrediente

120 gr orez cu bobul rotund
500 ml lapte
170 gr lapte condensat
1 ou
o mana de stafide
scortisoara (sau cardamom, esenta vanilie, esenta migdale)
1 varf cutit sare

Portii: 3



Preparare
Punem orezul la fiert cu laptele si laptele condensat. Amestecam des si fierbem la foc mic pana incepe sa se umfle orezul. Atunci adaugam stafidele, sarea si 1 varf lingurita scortisoara (sau alte arome). Continuam sa fierbem la foc mic si amestecam mereu ca sa nu se prinda de fundul oalei.
* daca folositi arome lichide, gen esenta de vanilie sau migdale, nu le adaugati acum fiindca se vor evapora!
Cand orezul e fiert si mare parte din lapte e fi absorbit (trebuie sa fie o compozitie cremoasa), bateti bine oul. Adaugati din compozitia de orez vreo 6 linguri peste ou. Dati focul la cel mai mic nivel, astfel incat budinca sa nu mai fiarba! Turnati apoi amestecul cu ou in oala cu budinca si amestecati bine. Lasati pe foc inca 3 minute.
* acum se adauga esenta de vanilie sau migdale!
Serviti in boluri individuale sau pahare, presarata cu putina scortisoara.

    CUM SE FACE LAPTELE CONDENSAT ACASA?
    FOARTE SIMPLU

    RETETA LAPTE CONDENSAT


    Laptele condensat... se prepara atat de usor si este mai gustos decat cel din comert!
    .

    Multa vreme am considerat, in mod eronat, ca laptele pentru cafea, ambalat in cutiutele acelea mici este acelasi lucru cu laptele condensat atat de des intalnit in retetele de prajituri. Era chiar haios cand citeam : " 200 g lapte condensat" si numaram in gand cate cutiute de lapte trebuie desfacute... Si totusi, ceva parca nu se potrivea. Traiasca internetul, m-am mai desteptat si eu nitel :) 
    Reteta am gasit-o incercand sa fac prajitura "Felie de lapte" si trebuie sa recunosc ca rezultatul a fost cu totul si cu totul altul fata de ceea ce ma asteptam sa obtin. In sensul bun :)
    Reteta este atat de grea, incat si nazdravanul meu de un an ar putea sa o faca (daca ar sti sa cantareasca). 

    Pentru circa 350 g am folosit :
    - 110 g lapte praf
    - 60 g miere
    - 60 g unt
    - 40 g zahar
    - 75 ml apa fierbinte


    Punem toate ingredientele in blender, mixam si GATA ! Rezulta o pasta cremoasa, dulce si aromata. Daca doriti sa se intareasca putin, o lasati la rece. 


    Trebuie sa recunosc ca am gasit foarte multe retete, aceasta este singura testata pana acum; mi s-a parut cea mai aromata.